Details die een bedrijfsfeest maken of breken

Waar moet een geslaagd bedrijfsfeest nou aan voldoen? Je wilt dat alle medewerkers een onvergetelijke dag en/of nacht beleven. Een feest waar over een aantal jaar nog over wordt nagepraat bij het koffieapparaat. Maar dan, de organisatie… een geslaagd feest vraagt enorm veel energie en tijd om op te zetten. In grote lijnen zal een feest snel bedacht zijn, denk bijvoorbeeld aan muziek, hapjes en drankjes. Drie sleutelelementen voor een feest.

 

Wil je echter dat je feest een tien uit tien scoort in plaats van een ‘prima’ zeven of acht? Dan zijn dit de details waar je rekening mee moet houden. Details die snel over het hoofd worden gezien maar zeker niet onopgemerkt blijven bij medewerkers en bezoekers.

Details bedrijfsfeest

Details in de horeca

Het serveren van voedsel en drank is één ding, het serveren op een flamboyante manier doen is een tweede. Een snackhoek op een feest is natuurlijk niet altijd gepast. Als het feest vooral om drinken draait is dat natuurlijk helemaal op zijn plek. Een chique feest vraagt natuurlijk eerder om tartaar dan om een frikandel met mayo. Diversiteit in hapjes is goed maar probeer het niet te gek te maken. Ook werkt het vaak beter om één soort hapje tegelijkertijd te serveren in plaats van een grote schaal eten waar mensen zelf kunnen graaien.

 

Het feest draait natuurlijk vooral om de medewerkers die het bedrijf maken. Om een gouden randje aan je feest mee te geven kun je kunststof glazen bedrukken of kunststof wijnglazen bedrukken, afhankelijk van wat er gedronken wordt. Een logo of naam op het glas valt zeker in de categorie van de fijnste details!

Dresscode

Overdreven? Zeker niet. Ook al zullen mensen wel aanvoelen per gelegenheid hoe ze zich moeten kleden, toch kan het geen verkeerd idee zijn een dresscode te hanteren. Wanneer iedereen in hetzelfde thema gekleed is kan dit een hele gemoedelijke sfeer creëren. Zo voorkom je ook dat de een in zijn jogging komt en de ander in een galajurk verschijnt.

Entertainers

Bij entertainers denken we al snel aan alles wat met muziek te maken heeft. Een band, bekende artiest of een DJ die voor stemming zorgt tijdens het feest is natuurlijk al heel vermakelijk. Maar er zijn tal van andere entertainers die een steentje bij kunnen dragen aan een bedrijfsfeest. Denk bijvoorbeeld aan een ballonnenartiest als er kinderen aanwezig zijn of een vuurspuwer die sensatie brengt. Een handjevol circusartiesten op je feest is een recept voor entertainment.

Entree & aandenken

Naast alle elementen tijdens het feest zijn er twee belangrijke momenten die mensen snel zullen onthouden. Dat is het moment van aankomst en het moment van gaan. Zorg voor een fotomoment bij aankomst zodat mensen een aandenken hebben. Om het feest goed af te sluiten kun je eenvoudige goodiebags bij de uitgang uitdelen. Zo zorg je voor een bedrijfsfeest dat van A tot Z is geregeld.

Misschien ook iets voor jou?